sex izle alanya escort antalya escort bayan ankara escort

31 Mayıs 2020 Pazar

İktidar RTÜK'ü sopa olarak kullanıyor

iktidar-rtuku-sopa-olarak-kullaniyor

RTÜK’ün son bir buçuk yıllık kararlarını inceleyen Üst Kurul Üyesi Taşcı, hazırladığı raporda muhalif kanallara 36 ayrı kararla toplam 11 milyon TL ceza verildiğini açıkladı. Yandaş kanallar ise yalnızca uyarıldı
18 Mayıs 2020 Pazartesi 10:30

 Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) televizyon kanallarına yönelik denetimlerinde çifte standart uyguladığı iddiaları rakamlarla doğrulandı. Son bir buçuk yılda muhalif kanallara milyonlarca lira ceza verilirken yandaş kanalların ihlalleri yaptırımsız kaldı.

 

BİRGÜN gazetesinde yer alan Hüseyin Şimşek'in haberine göre, CHP’li RTÜK üyesi İlhan Taşcı, kurumun televizyonlara verdiği cezaları ve yaptırımları raporlaştırdı. 1 Ocak 2019’dan 15 Mayıs’a kadar eleştirel yayın yapan kanallara toplam 36 kez ceza verildiği belirtilen raporda, iktidara yakın televizyon kanalları ise iki kez uyarıldı, bir kere de para cezası aldı.

 

muhalife-milyonlarca-lira-ceza-yandasa-uyari-732754-1.



 

Taşcı’nın raporuna göre Halk TV, Tele 1, KRT ve Fox TV’ye bu süreçte 28 kez idari para cezası verildi. Bu dönemde, Fox TV’de Fatih Portakal ile Ana Haber Bülteni, üç kez program durdurma ile cezalandırıldı. Halk TV’de yayınlanan Siyaset Kültürü programına iki, Medya Mahallesi’ne beş, Sözüm Var programına beş kez olmak üzere toplam 12 program durdurma kararı verildi.

 

RTÜK, KRT’deki Haber Merkezi’ne de iki kez program durdurma cezası verirken Tele 1’de yayımlanan Ana Haber iki, Gün Başlıyor programı ise sekiz olmak üzere toplam 10 program durdurma ile cezalandırıldı.

 

muhalife-milyonlarca-lira-ceza-yandasa-uyari-732755-1.

 

Taşcı’nın raporuna göre, ATV ve Ülke TV’ye en hafif ceza olan birer uyarı, TGRT Haber’e ise bir kez idari para cezası verildi. İhlal iddialarına rağmen RTÜK tarafından TV Net, Kanal 7 ve A Haber’e hiç ceza verilmedi.

 

RTÜK SOPA OLARAK KULLANILIYOR

 

Rakamlarla görünür olan tabloyu değerlendiren Taşçı, şöyle konuştu: “RTÜK, cezalandırmayı bir sopa olarak kullanıyor. İktidarı rahatsız eden kanalları cezayla program durdurmayla susturabileceğini, hizaya getirebileceğini düşünüyor ve var gücüyle üzerlerine abanıyor. İktidarı eleştirenlerin sesini duyuran televizyon kanallarını cezalandırmayı bir görev sayıyor. RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin kendi deyimiyle bunu emir telakki ediyor. İktidarı sorgulayan kanallara 36 kez yaptırım kararı uygulayıp iktidara yakın pozisyon alanlara ise uyarmakla yetinmek kimi kanalların korunup, kollandığını kanıtıdır. Zaten Şahin, seçildiği günden beri Saray’a, iktidara yakın kimi kanalların koruyucusu gibi davranıyor.”

Haberin etiketleri:

RTÜK, birgün, gazete, ifade, resmi, gazete, oy, reklam, televizyon


Haber okunma sayısı: 326

Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

DİĞER HABERLER


ÜLKE GÜNDEMİ

Üsküdar denizle buluşmaktan kurtulacak

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, pandemi sürecinde çalışmalarını yoğunlaştıran İSKİ’nin, Üsküdar

Liyakat yerine sadakat ilkesiyle göreve geliyorlar

CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, TBMM Başkanlığı’na sunduğu araştırma önergesinde, yargıda kadrolaşma

Çok sert ekonomik daralma geliyor

CHP Genel Başkan Yardımcısı Aykut Erdoğdu, 2020 yılının ilk çeyreğinde ekonominin değil, baz etkisinin

'Yeni normal' ne kadar normal?

Normalleşme sürecinin başladığı Türkiye’de 65 yaş üstü ve 18 yaş altı için sürecek sokağa çıkış

Kreşler faaliyete geçmeye hazır mı?

Türkiye'de özel kreş ve bakımevleri Pazartesi günü açılıyor. Kreş sahipleri gerekli hazırlıkları

Diyanet'in arşivinden FETÖ çıktı

Arşivden, FETÖ bağlantılı isimlerin yazılarını kaldıran Diyanet, İslam Ansiklopedisi’nde firari Suat

İSTANBUL - HAVA DURUMU

ISTANBUL