21 Eylül 2019 Cumartesi

Yandaşlarını zengin etti

yandaslarini-zengin-etti

Türk hava Yolları (THY), Halkbank, Vakıfbank, Ziraat Bankası, Emlak Konut, Çaykur, Avea gibi kamu payı bulunan kurumlar, okunmayan gazeteleri, seyredilmeyen televizyonları kısacası havuz medyasını zengin etti.
02 Şubat 2015 Pazartesi 19:16

 Devlet kurumları, tirajı olmayan yandaş havuz medyasını büyük reklam paralarıyla desteklerken, muhalif gazetelere hemen hiç reklam vermedi. Aynı durum televizyon reklamlarında da yaşandı. Ülke Tv, TVNet, 360 TV, 24 TV, aHaber, Beyaz TV, gibi yandaş televizyon kanalları paraya boğuldu. Reklam pastasından en büyük payı, AKP hükümetinin devamlı olarak gazete ve televizyon sahibi yaptığı Ethem Sancak aldı.

 

 

Devlet, başta Cumhuriyet olmak üzere muhalif gazetelere devlet reklam ambargosu uyguluyor.  AKP hükümetinin baskısıyla kamu reklamları 2014 yılında  yandaş havuz medyasına aktı.

 



Haber görseli

 

Muhalif medyaya reklam veren özel sektör de, maliye müfettişlerinin baskınına uğradı. Maliye müfettişlerinin denetimlerinden bunalan özel sektör de ajanslarına muhalif gazetelere reklam verilmemesi talimatı verdi. 

 

The Nielsen Company’nin AdEx raporuna göre kamu kurumları en başta Sabah ve tirajı 100 bin civarındaki Star gazetesini reklam zengini yaptı. Gazetelerdeki sütun santim hesabına göre yapılan verilere göre kamu kurumları yandaş medyaya yaklaşık olarak 60 milyon lira aktardı.

 

Yandaş gazetelerde kamu kurumlarının reklam pastasından en büyük payı 25 milyona yakın gelirle Sabah aldı. İkinci sırada ise 8 milyon lira gelirle Star gazetesi oldu. Bunları havuz medyasının diğer gazeteleri Yeni Şafak, Akşam, Güneş, Takvim, Milliyet, Yeni Akit ve Türkiye gazeteleri izledi.

 

Reklam bütçesini tiraj ve izlenirlik ölçülerine göre eşit dağıtması beklenen kamu kurumları, Cumhuriyet gazetesine 2658 sütün santim üzerinden 150-200 bin lira ödedi.  Sözcü'ye ise sadece 27 sütün santim yani  10-15 bin liralık bir reklam verdi. Kamu payı olan kurumlar Cumhuriyet, Birgün ve Sözcü dışında, Cemaate yakın duran Zaman, Bugün, Yeni Asya ile Saadet Partisi'ne yakınlığıyla bilinen Milli Gazeteye de reklam vermedi.

 

Haber görseli

 

SEYREDİLMEYEN TELEVİZYONLARA MİLYONLAR AKITILDI

 

Televizyonlarda da yine yandaş medya kolllandı. Çarpıtılmış reyting ölçümlerinde bile listeye giremeyen, adını bile çok kişinin bilmediği televizyon kanallarına kamu kurumları milyonlar akıttı. Kamu kurumlarının reklam pastasından yandaş televizyonlara 2014 yılında 200 milyar liranın üzerinde para aktarıldı.

 

Kaynak: CUMHURİYET

 



Haber okunma sayısı: 454

Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

DİĞER HABERLER


ÜLKE GÜNDEMİ

İmamoğlu'ndan vakıflara yardım açıklaması

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, önceki dönemde belli vakıflara tahsis edilen, daha sonra kurumca

Ulu zatların gölgesi, şehirlerin en güvenli limanlarıdır

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Üniversitesi Rektörlük Binası’nda düzenlenen 2. Uluslararası

‘Erdoğan’ın diploması yok’ diyen yazara soruşturma!

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın diplomasına ilişkin ‘Diplomasız’ adlı kitabı yazan Ergün Poyraz’a dava

Parti değil, çıkar şebekesi

AKP içinde sular durulmuyor. İstifalar ve hemen ardından gelen itiraflar AKP’nin bugüne kadar yaptığı hukuksuz

KIlıçdaroğlu ve İmamoğlu yaralı itfaiye erini ziyaret etti

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ve İstanbul İl Başkanı Canan

'Erdoğan'ın diplomasının olmadığının belgeleri'

AKP'li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın hayatıyla ilgili yazdığı kitaplarla adından söz ettiren yazar Ergün

İSTANBUL - HAVA DURUMU

ISTANBUL