23 Mayıs 2018 Çarşamba

Ölümsüzlükte bir adım daha

olumsuzlukte-bir-adim-daha

Beyinde birçok farklı organın, birçok fonksiyonundan sorumlu bir kontrol merkezi olan hipotalamus ve yaşlanma arasındaki ilişki kanıtlandı.
25 Ekim 2017 Çarşamba 10:03

Popüler sağlık ve bilim dergisi GLOBAL HEALTH bilim adamlarının ölümsüzlük üzerine yaptığı araştırmayı ele aldı. Ekremcan Karaer ’Nature’ dergisinde yayımlanan araştırmayı şu şekilde aktarıyor:

Araştırmacılar, kök hücrelerin %70’ini farelere verilen bir toksinle yok ettikten sonra farelerin normalden daha az süre yaşadığını gözlemlediler. Daha da fazlası, çalışmanın ikinci ayağında araştırmacılar farelerin hipotalamuslarına yeni kök hücreleri yerleştirdiklerinde yaşam sürelerinin %10 ile 15 oranında arttığını fark ettiler. Bunlarla birlikte, makalenin yazarları hipotalamik sinir hücrelerin vücudun yaşlanmasında önemli bir rol oynadığı keşfetti. Bu nedenle, çalışmalarının kalan kısmında tek bir soruya yoğunlaştılar: Kök hücreleri vücudun yaşlanmasını nasıl kontrol ediyor? Yaptıkları çalışmalar genlerin dışavurumunu düzenleyen mikroRNA (miRNA) isimli moleküllerin bu durumla bağlantılı olduğunu gösterdi. Ve şimdi, yaşlanmanın bilinmeyen mekanizması boyunca miRNA’yla herhangi bir şekilde bağlantılı başka moleküllerin varlığını araştırıyorlar.

AYDINLIK