22 Ocak 2019 Salı

Giza Piramidi'nde esrarengiz oda

giza-piramidinde-esrarengiz-oda

Mısır piramitlerinin gizli odaları diğer eski sırlarını güçlü tarama teknolojisi kullanarak ortaya çıkarmak isteyen bilim adamları, Büyük Piramit'te antik duvarların, hava şaftının veya mühürlü bir inşaat geçidinin arkasında gizlenmiş bir oda olarak gösterebilecek geniş bir alan tespit ettiler .Bu 19. yüzyıldan beri Khufun piramidinde bulunan ilk büyük iç yapı.
03 Kasım 2017 Cuma 23:35

Nature dergisinde yayınlanan bir raporda , Büyük Giza Piramidi projesinde çalışan uluslararası bir bilim ekibinin piramitteki bilinen ve potansiyel olarak bilinmeyen boşlukların görsel bir görüntüsünü oluşturmak için kozmik-ışın muon radyografisini kullandığını belirtti. Tarama teknolojisi Harika Galeri'nin üstünde, Harika Galeri'ye benzer kesit ve en az 30 metre uzunluğa sahip geniş bir alan gösterdi.

Bilim adamları, "Bu büyük boşluk, üç farklı muon tespit teknolojisi ve üç bağımsız analiz ve yüksek bir güven ile tespit edildi. Bu sonuçlar Giza Piramitini ve iç yapısını anlamak için bir atılım oluşturuyor" dedi.

.

Muhamır algılamanın görsel açıklaması. ( Tarama Piramitleri Görevi )

Piramitleri Tarama Projesi

İki yıl önce, Mısır, Kanada, Fransa ve Japon araştırmacılar,

Giza Piramidi adlı uluslararası projenin bir parçası olarak ileri kızılötesi teknolojisi ve kozmik ışınları kullanarak Mısır'daki dört piramitin iç işleyişini taramaya başladılar. Bu proje , dünyanın en derin girintilerini incelemeyi amaçlıyor. buna göre çok gelişmiş aletler kullanılıyordu.

Natura Dergisi, amaçlarının "en ufak açılımı açmadan Mısır'ın en büyük piramitlerinin kalbini araştırmak" olduğunu belirtiyor. Bunu yapmak için, araştırmacılar dört eski piramitte çeşitli ileri teknoloji kullanıyor: Büküm ve Dakfur'daki Kırmızı piramitleri ve ardından Khufu'nun Piramidini (Büyük Piramit ve Cheops olarak da bilinir) ve Gizemli Giza Piramitini izledi.

Kızılötesi termografi kullanılarak piramitlerin termal haritalaması çıkartılırken, kozmik-ışın muon radyografiside antik anıtlarda bilinmeyen yapıları tespit ediyor, piramit duvarlarının arkasındaki oyuklar, odalar, pasajlar veya farklı inşaat malzemeleri türleri gibi boşlukları saptamak saptamaya çalışıyordu

Taze, yeni görünüm

Dr Zahi Hawass gibi mısırbilimciler sonuçları hemen sıradan inşaat alanına indirerek bulguları reddettiler. Bununla birlikte, araştırmacılar, piramitleri [ Canlı Bilim yoluyla ] "taze, belki saf bir göz" ile görüntülemeleri engellemek  için Mısırologları projenin tarama aşamalarınnı kasıtlı olarak dışladıklarını söylediler . Canlı Bilim, "Bu fikir, soğuk, sert fizik verileri lehine neyin bulunması gerektiği konusundaki ön yargılı fikirlerden kaçınmak" dedi.

Boşlukta neyin olup bittiğini görmek ve duvarın arkasına geçmek için herhangi bir plan yoktu. Mevcut koridorlardan veya odalardan boş alana kolayca erişilemeyi sağlayacak yıkıcı yöntemlere izin verilmesi mümkün değildi

Büyük boşluk Mısır'ın Büyük Piramitinde bulundu.

ANCİENT-ORİGİNS